Monday, June 15, 2009

6 tahun. Kejap aje..

6 tahun.

Kalau umur budak, 6 tahun dah boleh masuk tadika.

Dah pandai berlari, dah pandai melompat, dah pandai mengeja, dah pandai bergosip macam2.

Macam lama kan bunyinya 6 tahun tu?

Weyh... 6 tahun tuh tak lama pun. Siyes

Pejam celik. Pejam. Celik. Pejam balik. Tertido. Celik balik..

hah... Dah 6 tahun.

-------------------

Petang tadi, dalam kul 6.15, kawan2 sekelas time form 1-3 datang rumah.

Omaigod, siyes happy jumpa kawan2 lama.Even 4 orang je. Hepi jugak jumpe dorang. 6 tahun okey tak jumpe.

Dulu time sekolah takde la rapat mane pun.

Tapi, bila dah lama tak jumpe ni, punye la konon2 imbas zaman sekolah dulu secara berjemaah. Bes okeiii... Rasa kembali ke zaman sweet 15 dulu. hahaha...shuwiitttt.. uhuk uhuk..

Compare muka & style masing2 dengan zaman sekolah dulu. Owh, compare ketinggian juga. <-- yang compare ketinggian ni part yg x bes. urgh.. Pi gi daah, Apa Ada Dengan Tinggi. (berkata2 dengan gaya tak peduli)

Azim & Zero sampai umah aku before aku sendiri sampai umah dari tempat keje. Dorang lepak2 dulu dekat meja laman rumah. Aku sampai je, dorang dah sengih2 dah. Ko bayangkan. Aku sampai je terus dorang pegi compare tinggi dorang dengan aku. Adalah tidak patut bukan.

Statement "Uish, aku lagi tinggi dari Nisha ar, dulu dia yang lagi tinggi" adalah sangat tidak boleh blar. Wahai incik2 sekalian, aku memang berketinggian 'rendang' sejak sekolah okeiii...Jangan nak buat statement seperti tinggi anda mencanak2 naik seperti roket.

Takpe. U olls are forgiven sebab 6 tahun tak jumpe. Kalau setakat setahun tak jumpa, buat statement sedemikian, saya bagi kalian makan selipar masak lemak cili padi. Nyum2. (okey, gurau saje)

Owh, aku rase 6 tahun lalu aku sangat comot. Sebab tadi aku tengah comot2 baru balik keje. Tapi dorang kata dah lain. Azim & Zero kate comel. Hahaha. Aku tak sangka dalam 6 tahun ni korang dah pandai bermanis mulut. Terus korang excited nak jumpe dak2 girls laen. Hahahaha

Tp, pikir2 balik, banding sekarang, zaman aku sekolah dulu memang tahap dewa dewi comot. Owh, jangan banding dengan zaman sekolah rendah. Itu tahap dinosour comot. Alah. budak-budak.

Actually, patutnye Azim datang umah aku semalam dengan Hafizul. Tapi, disebabkan hujan lebat tiba2 petang tu, maka plan cancel. Posponed ke hari ni.

Azim semangat nak jumpa dalam week ni. Sebab dia dah start cuti 2 bulan. Tapi seminggu aje dekat rumah. Next week dah start naik kapal (dia belajar jadi mechanic kapal ke ape ntah. Selalu kena naik kapal belayar). So, nak jumpa kawan2 lama sementara kat darat. Aku pun join excited sebab dah lama tak jumpa.

Masa dia call, tengah office hour. So, tak boleh cakap panjang2 sangat. Just dia kata rindu gila nak jumpa. Tuh yang hari ni dorang datang jugak even semalam tak jadi.

After Azim & Zero sampai, Paih Kutty (bukan nama sebenar) datang. Then, time aku bawak keluar air ngan kuih, dorang kate ada apek cina (Safwan/pekan) nak datang jugak. Maka, berkampunglah kitorang berlima dekat laman rumah tu.



Paih Kutty
. dah makin kemas compared to last time aku jumpa dia. Owh, makin kurus juga. Zero kata Paih jadi makin pemalu since ada awek. Uiks?

Dulu zaman sekolah, aku rasa dia nih cam nakal2 sikit lah. Seluar pun taknak sama dengan orang lain. Ketat aje dekat hujung seluar. Kepala nyaris2 botak. Ala2 skinhead gitu. Tapi, aku tengok tadi dah makin macam insan berguna. Bagos2.


Zero, aku tak sangka dia blaja jadi cikgu. Zaman sekolah dulu punya la takde gaya pun macam cikgu. Well, sekarang pun cam takde gak gaye cikgu. Hahaha. Tapi aku sure ramai anak2 murid dia jatuh hati. Dia ni antara budak femes time sekolah. Siap dapat title 'budak smart' lagi tuh. Owh. dulu dia comel, (member aku siap penah suke dia lagik) sekarang nampak matang. 6 tahun. berubah.

Safwan / Pekan . Makin tinggi !! owh, nampak makin cina. padan lah dorang kata apek cina nak datang. Hahaha. Nih pun tak sangka ambik pharmacist. Dah abis belajar dah pun. Owh, ada ura2 dia still suka member aku. Time sekolah punyalah gaduh & kutuk2 member aku tuh. Masuk MRSM sama2, terus feeling2 ek. Huhuhu, so, sempat la sakat sikit2. Takpe weyh, even member ak tuh dah berpakwe, kalu ade jodoh, adelah. Ceewaah.. Dr Love gitew..

Azim. Compared to tiga yang lain, dia nih antara yang ade lah aku jumpa dalam masa 6 tahun ni. Tapi susah jugak nak contact sebab selalu sangat naik kapal. Dengan geng2 aku, dia paling rapat dengan Nadia kalau tak silap. Zaman sekolah dulu pun tak rapat sangat dengan geng2 aku tapi after habis sekolah adalah jugak ikhtiar untuk contact geng2 aku.

Sopan orangnye. Owh, rajin & kemas juga. Memang sengal lah pompuan yg g curang dengan kau dulu. Takpe weyh, sekarang kau dah jumpe pengganti yang aku sure berkali ganda baik dari yang dulu. Aiseyh, aku lupa nak usha frenster ko, Nadia kata ada gambar awek ko kat situ. Jeng Jeng Jeng. Serbu.



Owh, mereka semua dah pandai simpan janggut & misai. Hahaha, lain. Sebab zaman sekolah dulu korang manade misai2 janggut nih semua.

Thanks weyh datang.Azim especially, kalau ko tak datang, musti kita berlima x berkumpul cam petang tadi. Even sekejap pun, at least sempat jugak kita borak2 kan. Apsal lah tadi tak pergi bergambar at least kenang-kenangan hari ni.

Takpelah, hope reunion ad hoc kita Jumaat ni jadi. Hope ramai jugak yang datang.


Note : Rindu geng2 sekolah. B.I.G.

Note : Tensen printer tak leh nak scan plak. If not, leh scan gambar muda mudi dulu. Hahaha

Note : Tengah gila repeat lagu sama ulang2 kali. I likee sangat lagu ni after baca recommendation Nymq dalam blog dia. ... Lenka - Like a song.

2 comments:

siti said...

ahaxs!bila la salah satu nak sangkut kat ko nih!tak sabar aku menanti!weh besok aku ,nisak ,jehan ,tma nak pgi desa waterpark..jgn jeles okay!

Nisha said...

ct.. ko ingat ak nih penyangkut baju je? huhuu.. ade yang tersangkut2 lak..

huh..i tak kuasa nyah nk jeles2 ney...

esok i pegi mandi air real taw. i nak pegi mandi pantai..

tak main la air klorin2 nih..

hahahah...

uwaaa...nak g jugak....cis cis cis