Sunday, June 07, 2009

when shit happen

Post ini mengandungi unsur2 tidak puas ati & umpatan & kata2 yg tidak sopan kerana di tulis ketika perasaan membara. Jangan baca kalau rasa taknak terlibat. Sekian
-------------------------------------------------------------------------------------------------


Kau bayangkan kalau ko ada lecturer yg bajet strict tp ben*ong.

Aku tension giler dengan sorang lecturer ni. Coursework mark aku baru2 ni ada probs. Dia tak masukkan markah assignment 2 aku.

Okay, takpe lah, mungkin ada problem kan or dia 'terlupa' nak masukkan.

Aku pergi lah jumpa dia nak inform pasal tu. Hari tu a day after paper dia. So, takdelah terlewat sangat.

Seb baek dia ada dalam bilik dia.

So, aku pun jumpa lah nak cakap pasal markah tuh.

Aku : Miss, markah saya dalam elearning untuk assignment 2 takde.

Lecturer bodoh sombong : Awak tak hantar. If tak mesti ada

Aku : berperasaan seperti %$^$%&Aku : berperasaan seperti %$^$%&$&^%$&^@#!$#
amp;^%Aku : berperasaan seperti %$^$%&$&^%$&^@#!$#
amp;^@#!$#

Aku : Eh, saya hantar Miss. Sebab saya yang hantar sendiri dalam peugeon hole tu. Kompem Miss, saya hantar.

Lect : Okay, you cari dekat luar tu, if ada, adalah. Saya letak semua paper assignment dekat luar.

Aku : (mencari2 lah paper tuh dekat timbunan kertas kat luar. Ok, seb baek ada.)

Aku : Miss, ni paper saya. ( aku tunjuk depan2 kertas assignment aku tu kat dia)

Lect : Ok, you letak dulu dekat sini. Nanti petang saya update & upload dalam e-learning. You tunggu jelah. Saya nak keluar ni. Nak ambik anak.

----------

Okay, kalau benda ni jadi kat korang pun. Mesti korang rasa dah setel lah kan. Then, petang tu aku tengok dia ada upload mark baru. Tapi, markah aku tu still tak updated. Bullshit betul la. Lain cakap lain bikin.

Aku pergi lagi next day bilik dia. Office hour okay. Bukan masa lunch, bukan masa dia mengajar. Takde plak dia kat bilik. Nak kata time lecture, bukannya ada klas time2 final exam. Dem.

Pastu aku pergi lagi next day. Takde jugak. Aku try call extension bilik dia. Bongok betul. No tuh takde dalam talian ke ape ntah. Yang penting, no tu takleh guna.

1st time aku jumpa pasal markah ni, aku ada try mintak no enset dia, tapi dia kata dia tak bagi no dia dekat student. Okay, takpelah .. Certain lecturer memang tak bagi no. Tak kisah lah yang tuh.

Tapi...

Kalau nak buat konon2 strict tuh, TOLONGlah...TOLONG make sure contact number yang lain tuh pandai2 lah jawab. reti2 lah reply. Aku send email dekat email petronas, tak reti reply. Aku send message dekat e-learning, pun tak reti reply. Aku pergi bilik, ko takde kat bilik. Aku tepon extension room ko, pun talian takde.. What the hell....

Ko ingat kau tuh artis, orang nak no tepon ko sebab nak wish gud morning gud nite tiap2 ari. Nak no tepon ko sebab nak message ko ari2 tanya dah makan dah berak belum.

...

Makin nak ditambahkan bara kat hati aku ni, aku try la kontek sorang minah ni, kita panggil dia 'S' (bukan nama sebenar). Aku dapat tau dia ada nombor Miss ni.

So, petang tadi aku call lah dia. Mintak no Miss, aku nak kontek.

Aku : S, nak no tepon Miss M(bukan nama sebenar) boleh?

S : Kenapa ?

S : Alamak, aku takut la nak bagi. Dia tak bagi no dia kat student

Aku dalam hati : @#$^&**&* ( habis tu ko tuh ape? bukan student gak ke? Makcik cleaner? )

Aku : Camni, markah esemen 2 aku dia still x update. Aku dah jumpa dia hari tu. Dia janji nak update. Tapi, takde pun. Aku rasa dia terlupa ni.

S : Owh, takpalah, bia aku yang kontek dia dulu.

Aku : Okay.

.....

Then, aku dapat message dari 'S' nih. Dia message

Salam nisha, sorry sangat dia kate dia taleh nak wat ape..dia dah submit mark. aku rasa dia lupe arr..sorry weh..tu yang mampu aku buat..aku call dia xmo angkat. just sms. sorry again.

Okay...what the hell la pompuan tuh. Dah submit mark? dia takleh nak wat ape?

Hoi, aku dah bagitau awal2 kan pasal ni. Aku dah email semua. Bongok bongok..

Ya Allah...geramnye hati aku...

Then, aku message la si S,time ni hati aku siyes panas.. aku kata..

Weh, bg je no dia..sok ak kontek dia sndr. Ak x puas ati sbb ak da jmpe dia awal2..dia pn da janji nak update...dia sndr yg xwat.

If si S nih tak leh nak tolong, bia aku yang kontek dia sendiri. Aku tahu still ada ikhtiar lagi. still boleh ubah. Aku tau lecturer tu MALAS. MALAS nak pergi betulkan. bukan sebab konon2 TAKLEH NAK BUAT APA.

ish, geram aku.

--------------

Ko taw????

Si S nih tak reply pun message aku..

Oi, aku bukan mintak no laki ko. no pakwe ko. Aku bukan mintak ko bagi aku tige puluh juta tunai takde hutang2... Aku mintak no lecturer bodoh sombong tuh aje.

Susah sangat ke? Payah sangat ke?

Leceh betul mintak tolong dengan orang2 macam ni..

Aku tau ko nak jadi strict lah konon2 kan.

Hoi, ko tau tak maksud flexible? Ko tau apa beza kita dengan binatang? Dengan robot?

Sebab tuhan bagi kita akal. Suruh pikir.. Bukan ikut membabi buta je macam dah kena program.

Kau tau tak total mark untuk esemen tuh 10%. Kalau sikit aku tak kisah.

Kau pun tahu aku tengah susah sekarang kan..

Huh!! Kaki bodek macam kau ape nak paham kan susah orang macam aku. Aku tau aku bukan kaki bodek macam kau. Kaki kipas, kaki ampu. Tiap2 sem jadi anak emas lecturer. Janji aku buat keje aku. Tak susahkan hidup orang. Cukup..

Okey, aku time ni memang sangat emo dengan kau. Sebab aku rase kau sangat tak rasional & flexible. Both of you.

-------------------

Argh....Kan bagus kalau aku leh cakap macam yang aku tulis ni depan2 muka kau.

Tapi, aku tau aku bukan tahap anak murid derhaka lagi. Bukan kawan yang serang orang tak tentu pasal. Walaupun kau bukan kategori kawan rapat aku pun. Aku still ada hormat dekat kau walaupun korang nih dah menyakitkan hati aku tahap dewa dewi.. Kau paham????

Paling teruk pun tulis dalam blog ni aje. Arghhhh

Kan dah tak pasal2 aku tepon Tma siang tadi. Tak pasal2 dia kena tadah telinga dengar aku maki hamun korang dua.

Dia suruh aku inform Dr. Kamil sebab dia lebih rasional.

Tengok dulu macam mana. Aku kalau boleh taknak sampai libatkan orang2 atasan. Tapi, aku just nak hak aku je. Bukan aku tak buat assignment tu. Bukan aku tak hantar..

Ko tuh yang PELUPA.. ko tuh yang MALAS nak update..


-------


Oh ye, kalau nak jadi strict boleh. Tapi, jangan jadi macam kayu, memang keras. memang kuat.
Tapi, sekali repih, patah dua.

6 comments:

Unknown said...

nisha.aku rase sangat rasional tepon dr kamil

Kenangan Lalu said...

Aku sokong ko kontek dr kamil. Aku lagi sokong kalo ko report rector. Seyes, rector mmg dgr probs dak2 DIRECTLY. Aku yg x pnah ckp ngan die bile skali tu ade masalah, tros die tlg aldo x knal sbb aku ni student.

Jgn biarkan lecturer2 sarap camtuh bermaharaja lela. Kiter yg rugi~

Lg satu, balik U nnt tolong lempang kawan ko yg bengap sangat tu, cakap "Ini pesanan daripada NymQ - Pandai takleh nak diikiut, bodoh takleh nak diajar!"

Kenangan Lalu said...

*tros die tolong aldo tak knal, sbb aku ni student. (Ada koma)

Melongray said...

Kesian nye ko. Klu aku str8 wat surat/note letak kat bwh pintu. tensen gak kekadang .. student bg effort . lecturer x hargai. dem.Harap2 bukan Mr jubair .hahaha

situkanghambar said...

hohoho~

Nisha said...

ctkay : tuh r, ak pn pikir2 cmtu gak.. dah takleh nk wat ape dah..

nymq : mntk2 la ade solution nnti pas kol dr.kamil..maybe ptg ni kot call.. hope dia dgr probs ney..

lempang tkde gune dah..kita abaikan je org cmtu.. duk jaoh2..

melongray : Tuh la, cmne nk letak notes bwh pintu dia.. Time kena ni dah start intern.. Kalau tak, leh jugak kan buat cara tu..

owh, bukan Mr. Jubair.
(at least dgn Mr. Jubair berjaye gak dapat B. dgn subjek ni aku rase D agaknye. Owh, mintak simpang..)

situkanghambar : tsk tsk ..

T_T