Sunday, November 22, 2009

38 km = 3 jam

Sangat penat mental + fizikal.

Balik ofis dalam pukul 5.30 tadi. Pergi isi minyak dekat tepi Mesra Mall sekejap. Malas nak singgah toilet sebab dalam 25-40  minit dah sampai rumah walaupun instinct dah suruh pergi toilet since keluar ofis.

Guess what?

Pukul 8.50 malam aku baru sampai rumah.  Aku rasa nak pitam je dalam kereta tadi.

Konon-konon cantas guna jalan alternatif dekat KSB. Tup-tup dari jauh dah jammed. Buat U-turn, patah balik jalan biasa. Terbazir 8km. Dah la tak tahan nak pergi tandas. uwargh, dugaan dugaan.

Tuntutan alam nih mana boleh ditahan-tahan. Macam nak gila tau tak tahan-tahan. Tak percaye? Try weih.. seksa oih..

Otw jalan aii nampak ade kereta berhenti. Keluar seorang lelaki dengan anak lelaki dalam umur 5-7 tahun. Pergi belakang pokok.

Uwaaaa, kalau aii lelaki, aii join sekaki berhenti je tepi jalan.  Cari la pokok mana-mana. Nasib baik aii masih waras walaupun macam nak gila tahan tuntutan alam.

Dah la stesen minyak terdekat dalam 1km je. Tapi kereta bergerak laju sikit dari siput. Tak pasal-pasal aku potong Q. Selalunya aku tak potong Q sebab aku tahu orang lain pun sama-sama nak cepat. Tapi, hari ni aii tak tahan la nyah. Tuntutan alam lebih mendesak. Emergency emergency. Kereta lain pun punya la banyak potong Q depan aii.

Sampai dekat stesen minyak, punya la ramai pulak orang beratur. Aii rasa nak nangis. Cooooobaaaan.

Tapi aii bernasib baik, aii telah berjaye ke tandas dengan suksesnye. Yeaaahhh..
(Kadang-kadang bila dah darurat, benda kecik pun dah hepi giler.hahhahaha)

Kesimpulannya, kalau instinct tu kuat pasal something, buat je la. Instinct aku kuat kadang-kadang tapi aku malas ikut sebab ada jugak yang tak betul. Masalahnya instinct aku tepat sangat la pulak tadi.

Instinct aku suruh jangan pergi ofis esok. Sebab jalan dah banyak naik air masa pergi & balik ofis tadi. Patut follow ke tak?

Haaaa, itu yang kita tak tahu.

note : ada kereta eksiden betul-betul depan mata aku tadi..

0 comments: