Saturday, September 25, 2010

Kalau mimpi kena patuk ular, tandanya

Semalam dah 2 consecutive days aku tak tidur malam. Pukul 7 pagi baru tidur. Nak kejar dateline FYP. Aku kalau buat kerja time lain, memang tak produktif. Siap jugak akhirnya report tu. Ni pun dah dekat 4 pagi. Duk berjaga lagi ni.

Tapi hari ni dalam pukul 6 petang aku dah tertidur. Malam2 baru terjaga. Segar sikit badan & kepala aku. [eh, tidur maghrib2 tak baik ko tau..Jangan follow]

Eh, kalau mimpi kena patuk ular kan. Ko punye first terlintas dalam fikiran ape? Orang selalu cakap orang nak meminang. Tapi, yang sebenarnya, aku baca ade pasal sihir2. Hah. Seram ke tidak tu. Punya la gigih orang nak mimpi kena patuk ular kan. Tapi, yang sebenarnya.

Aku dari dulu dah ade problem tidur malam. Abang aku pun. Time internship je aku takde masalah ni sangat. Mak aku risau jugak kadang-kadang bila aku tak tidur malam. Nak-nak lepas aku cakap aku pernah mimpi kena patuk ular awal2 sem dulu. Seram okeii.

Tak tidur malam pun salah satu simptom. Dah tak pasal-pasal haritu mak aku beli buku pasal sihir2. Nak tahu simptom2 punya pasal. "Mama, google kan ade"

Tapi takpelah, kita tawakal je. Aku malas sangat nak pikir hal-hal macam ni. Aku harap2 aku silap nampak dalam mimpi tu. Mungkin ular tuh sebenarnya kucing ke, kangaroo ke (eh, motip kangaroo). Ntah2 tangan Nisak duk cubit kaki aku. (Dia ni pun tak leh caye gak, dalam mimpi pun boleh buli) Ye lah, aku kan rabun. Kalau tak pakai spek time tidur, bila mimpi mesti lah blur. Muka tongkang pecah pun boleh nampak macam Takuya Kimura.

Teringat plak kazen aku pernah nak tidur, lupa tercabut spek. Aku cakap " Weih, nape ko pakai spek time tidur? Ko nak nampak mimpi ko clear eh"  . Tergamam ok kazen aku tuh. Hahhahaha. Terus bising satu rumah sebab dia gelak.

Tapi aku rasa sekarang darah aku cepat je menyirap. Bila darah aku menyirap, mula lah mulut aku laser semacam. Uncontrolled. Kepala aku ni asyik pikir, 'Slow down. Slow down'. Tapi last-last ade je yang aku nak menyirap.

Tapi benda ni around yang terdekat dengan aku je. Kalau dengan orang lain, orait pulak. Pelik aihh. Tapi dengan sorang ni, pantang betul aku dengan dia. Tapi dia pun pantang betul dengan aku. Okei la tuh, kite pun tak suka semua orang. Takyah pelik kalau ada orang tak suka kita. hahahah. Kan.

Aku rasa aku nak ambik inisiative 'Lantak lah'. Orang nak cari pasal ke, nak sakitkan hati ke, nak itu, nak ini. Lantak lah. Malas nak ambik port. Walaupun ignorance tu tak bagus. Tapi, kadang2 ignorance is a bliss.

Okeih, esok nak kena drive pergi Teluk Intan. Open house coursemate. Baik aku tidur. Dah tak pasal2 keluar post merapu. Dah macam mistik2 plak post aku. Grrr

Nota merapik : Aku punya azam nak senyum doplohpatjam macam tak kesampaian. Last2 kalau selisih sape2, aku still segan nak senyum then terus pura2 buat muka dunno. Padahal aku taktau nak buat muka macam mana. Kalau muka cantik takpe. Buat ekspresi pelik2 pun lawa. Tapi..kalau nan ado macam mak ni kan dik non, how??? Nih susah kalau tahap keyakinan atas sikit dari 0, tapi still bawah dari 1. Camno tu

{Entah berapa juta kali aku duk tulis tapi tapi. Aiyoh. Rosak Bahasa Melayu}

0 comments: