Wednesday, April 13, 2011

Saya Puan. Bukan Cik

     Pagi tadi aku pergi bank. Mamai. Lepas tu lapar. Sakit perut. Aircond bank sejuk. Menggigil tahan sejuk sementara tunggu turn. Padahal masa aku datang, angka dah 1016. Aku 1017. Dekat sejam aku tunggu tapi tak panggil-panggil. Padahal bukan ada orang lain pun.  Hangin aku. Dah lah akak kaunter tu buat muka kerek. Mentang-mentanglah aku pakai selebet macam penganggur. Eh, aku memang penganggur pun. Ok fine.

      By the time dia panggil giliran aku, memang aku dah emo. Harini aku emosi ok. PMS. Masam macam ape dah muka aku.

      Time nak isi maklumat dalam komputer, akak tu follow je  maklumat macam dalam MyKad. Mana-mana yang tak ada, dia akan tanya. Aku ni dah lah tengah emo. Banyak pulak tanya kan. Waktu nak isi panggilan Mr, Mrs, Ms tu, dia tanya lah.

"Nak letak puan ke cik?"


"Puan"

Dengan sepantas kilat aku jawab. Padat. Ringkas. Tapi tak tepat.

Pang!! aku rasa nak tergolek jatuh kerusi masa dengar jawapan dari mulut aku.

Aku pun terkejut macam mana aku boleh tersasul jawab puan. Haha. Melampau okay. Punya la emo sampai confuse status. Nasib baik aku tak jawab

"Encik"

Confirm akak tu suruh pakgad halau aku keluar bank.

Nasib baik lambat panggil dekat sejam je. Kalau dekat dua jam tak panggil-panggil, ada harapan kalau dia tanya

"Female ke Male?"


"Male"


Hah. pitam !!

4 comments:

a.y.u said...

hahah ni sumpah lawak dowh.. kahwin la nisha oii. ni kemaruk ni smp terbwk2..
seb baik i wasnt there, kalau tak aku dlu yg berguling jatuh kerusi ketawa tak hengat >.<

kucing guruh said...

hahahahha!!

sury said...

salam..hi..just drop by here...im new blogger,if you dont mind,feel free to visit my blog ok..
hehehe...boleh ketawwa sorang2 juga baca ni...

http://www.wannsury.com/search/label/PREMIUM%20BEAUTIFUL

Unknown said...

Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

Di sana anda bisa dengan bebas share dan mendowload foto-foto keluarga dan trip, music, video, filem dll dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)