Friday, November 06, 2009

cinta diri sendiri

Previous entry, aku chat dengan Nisak. Thanks sebab reply yang tak sengal seperti biasa.. (w'pun sengal itu tetap ade). Thanks jugak ceritakan kisah kau tuh. Aku hargai..

Entry fyn jamal yang latest buat aku makin yakin.. Kita persetankan je apa yang mereka buat.

Mungkin satu hari nanti budak-budak yang ejek aku akan jawab seperti dalam entry fyn.

"Mana ada kitorang ejek"

"Betul ke? Kau silap kot"


"Ye ke? Tak ingat lah"

dan mungkin alasannya nanti

"Alah, zaman budak-budak. Akal belum ada."

yeah, right !!


Ayat fyn yang ini, aku suka. Aku iakan.

ayuh bangga dengan pelik.
ayuh bangga dengan jelik.
ayuh bangga dengan malang.
ayuh bangga dengan kurang.

biarlah dikeji bodoh tak sedarkan diri. mendabik hina dan mempamer cela. dikata menunjuk apa pun juga.

seburuk mana pun kita, kalau bukan kita yang cintakan kita,
maka siapa?




I LOVE ME

5 comments:

PAP said...

perlu ke kita puaskan semua manusia dalam dunia ni?
ada ke hukum atau peraturan atau undang2 suruh kita buat macam tu?
tak ada kan.
jangan ikut sangat cakap orang.
apa diorang tahu pasal kita kan?

Nisha said...

itu lah.

Lagipun benda dah lama. Dah dekat 5 tahun pun. Tapi kadang-kadang tersentap juga bila teringat.
Kita abaikan dia, dia sibuk mengendeng.

Khabar tak ada, tiba-tiba muncul cari onar.
Orang macam tu, patutnya kita persetankan.
Takpe, kali ini kita bagi peluang. Lain kali, siap lah.

Mari cinta diri sendiri.

Dina Hasbullah said...

ya, saya cinta diri saya juga. anda pon bole begitu :)

Nisha said...

dina : thanx stopping by.

yea, we all deserve to love ourself.

PAP said...
This comment has been removed by the author.