Thursday, December 03, 2009

Mangsa banjir

Semangat pergi kerja hari ni sebab konon-konon nak siapkan kerja before weekend. Keluar rumah pun agak awal dari biasa.

Tak lalu jalan jambatan Bukit Kuang yang macam dah nak roboh tu. Ambik laluan alternatif dekat Ibok.

Semalam masa balik try jalan Ibok. Nasib baik jalan tu tak jammed w/pun agak horror sebab bersimpang siur & dikelilingi hutan. Kereta pun banyak la jugak sebab orang dah tahu jalan jambatan jammed teruk.

Dengar-dengarnya jambatan tu dah dibuat ditutup sehala sebab jambatan dah rosak. Ade rumours lagi dahsyat, jambatan macam dah nak runtuh. OMG!! Aku tak kuasa nak pergi check kesahihannya sebab ada orang office keluar ke Kemaman guna laluan tu pukul 1 lebih. Pukul 4 tak sampai-sampai lagi? ish ish

[Teringin nak ambik gambar jambatan tu nak bagi korang tengok sendiri. Tapi macam mana nak ambik, aku kena drive]

Back to main topic, hampir separuh jalan dah aku ke ofis. Tup tup aku tengok banyak kereta stop. Then buat u-turn. Kawasan jalan pulak nampak macam dah naik air. Banjir. Ada satu jeap tu redah je. Then, aku nampak jeap tu tak gerak-gerak dah. Aku tak kuasa nak buat experiment. Nanti kena nasib yang sama.


Tak pasal-pasal kena tolak kereta nanti. Terkincit naya je


Aku buat u-turn, patah balik rumah.. Call SV aku, dia pun suruh buat Emergency Leave je. Rumah dia pun banjir rupenye..

Sampai rumah, tidur la, aper lagi...hohoho...

**Memang takde gaya leh duduk kawasan-kawasan jammed macam KL. Migrain aku nanti**


                                                        Tidur dalam kereta pun sempat ni


update 12 dec : Dengarnye jambatan tu akan ditutup 3 hari untuk pembaikan. Habis la orang tak tahu  nak lalu mana. [Bila la nak buat jambatan yang lagi lebar ni..ish ish]

                        

5 comments:

Jehan Rahman said...

beb, area umah ko x msuk air ke?huhu..ko hati2 tau kat sane..jangan main air, jangan cube pancing2 ikan, jangan main kapal layar kertas.

Nisha said...

alhamdulillah tak masuk air. tp banyak gak kawasan naik air.. suspen aku..huhu

tak pancing ikan pun..pancing anak ikan jer..opppssss

lame gile tak main kapal layar kertas..huhu.. ko buat aku teringat!!

Liyana said...

nishA, betul ke tganu kena taun sekarang ni.?

oh, semoga Allah lindung..

Nisha said...

ha'ah..tp ak pn taktaw detail sangt..
aritu cm tgk kt tv pasal ikan yg sebabkan taun ke apentah..kirenye kena beware sket time makan keropok lekor

zaman sekarang macam2

Kenangan Lalu said...

Woih! Cuti free! bestnyer!!!