Monday, May 10, 2010

Sweet escape to Pangkor

Hari Sabtu (8 May) lepas aku pergi a day trip to Pangkor.  Great weekend gateway. Nanti aku upload gambar banyak sikit, now teaser je dulu sebab now internet tengah lembab.

Penuh jugak calar balar dekat kaki time snorkelling. Badan pun sengal-sengal & lenguh. Just kaki je tak berapa lenguh sebab aku letak Losyen Mustajab before tidur. Mustajab ohkei..Memang kena dengan nama.

Briefly, kitorang bertolak pukul 7.30pg dari UTP. 2 kereta berdrebarkan kereta myvi putih CCJ & saga merah CCG. Before that saga merah CCG pickup boyfriend Dbah yang datang dari KL.

rombongan Cik Kiah

Sampai2 just nice dapat naik ferry pukul 8.30pg dekat jetty Lumut. Tiket RM10 ulang alik. Parking kereta mahal betul RM10. Then, ferry rupanya dah tak stop dekat 1 jetty nelayan ni. Terus straight ke jetty Pangkor. Sampai dekat jetty, nak ke Teluk Nipah. Naiklah van2 pink yang dipanggil teksi. RM18 sebab bertujuh. Tu pun mintak diskaun daripada RM20. If 4 orang, boleh dapat dalam RM12.

Sampai awal pun dah ramai orang dekat port snorkelling

Dah eksited nak jadi jakun jumpa air laut

Memandangkan trip sehari je, nak terus lepak pulau Giam. Set snorkelling & pusing2 pulau sikit RM 15. Ada lagi package lain2 macam pusing2 sampai ke Pangkor Laut. Teringin jugak nak tengok betapa cantiknya tempat ni , yelah, sewa sampai RM1000 lebih kan. Tapi, sebab package round2 tu macam mahal & time constraint, kita pergi lepak Pulau Giam je.

Hiking dari tempat snorkelling ke seberang pulau. Gila ohkei, susah gila track tu rupanya. Tapi, seronok. Aku memang suka hiking2 macam ni. Hahha

Panjat, gelongsor, semua ada. Punya la gigih nak pergi port tak ramai orang

Food dah bawak siap2 hasil masak malam beforenya & goreng2 pukul 6 pagi. Snorkelling & mandi2 sampai pukul 4 lebih. Mula2 nak main banana boat tapi sebab masing2 dah pening + lapar + sakit2 jatuh batu licin, kensel plan. Yesh, aku cuak jugak nak main banana boat tu. Selamat aku. [hahah, main banana boat takut, main parasailing atas laut berani pulak]

Sampai lah dekat port yang ni. Budak boat yang hantar kitorang terkejut nampak kitorang dekat sini. "Aik, korang hiking ke?". Hahaha. Tadi hantar dekat lain, tengok2 dah dekat lain. Masa pickup dekat lain pulak.

Before Maghrib, dah balik ke darat. Singgah beli baju & magnet fridge. Then, plan nak makan dekat Shabu-Shabu saje nak pekena steamboat.

Shabu-shabu tempat steamboat yang aku pernah mention dalam post aku yang ni, sangat penuh dengan budak UTP malam sabtu tu. Mostly budak course aku. Dah macam tempat lecture. Hoh. Entah kenapa aku pening pulak tengok ramai sangat malam tu. Shabu-shabu ni patut bagi kad keahlian dekat UTPians. haha