Monday, June 01, 2009

1st Day Intern : Penat mcm angkat treller


Niat di hati nak update panjang2.. Macam2 nak tulis hari ni pasal 1st day intern..

Tapi.....

Penat giler badan weyh.. Otak penat..Jiwa penat...Nak tulis post yg ni pun dah memerlukan sepenuh tenaga taw..ceeewah. hiperbola kan. hahhaha

Mengarut la pulak rasanya...

Penat macam kena angkat treller guna satu jari sambil sebelah tangan letak kat pinggang. Eyh, leh bayang ke macam mana? Hahhahaa.. Perumpamaan hiperbola lagi..

Padahal...

Sepanjang hari tak buat ape2 pun..

Datang2 je ofis, duduk berkumpul ramai2 suka2 ati depan pintu dgn budak intern lain sementara tunggu pukul 8. Pukul 9 lebey kot baru briefing

Eyh2, hari ni aku bangun awal lepas tu terus pegi mandi tanpa berlengah2 ibarat 'esok masih ada'. Rumah aku ke Carigali ( aku lupa nk tulis, aku intern kat Carigali, Kerteh), dalam 30 minit lebih.

Tuh belum kira jalan jem lagi. Ayah aku cakap kalau jem lg awal kena keluar rumah. Tadi keluar pukul 7.12, sampai dalam pukul 7.45. Jalan sangatlah berkabus. Macam bawak kereta dalam longgokan gula-gula kapas

Carigali nih ada 1 building dia sendiri. Kalau korang lalu area kerteh, leh nampak building ni. Sape nak masuk, ambik pas pelawat n tinggalkan IC dulu.

Nak naik lif pun kena tag card dulu. Ala2 macam laluan masuk before naik LRT tu. Haaa, macam tuh la benda tuh.

Dem, aku benci laluan tu. 1st day dah ada peristiwa memalukan kat pintu tuh...

Pintu tu kepit aku. Ampes bukan? Memalukan memalukan.

On the way balik pun pintu tuh buat lagi peristiwa memalukan kat aku. Cis..

Owh, bukan aku sorang je mengalami peristiwa dimalukan depan mesin.

Dba plak ade problem dekat tempat punch card. ( 1st time ooo hari ni main punch2 card keje..hahaha.).. Itu pun agak memalukan gak dia kata.

SV aku cam okey utk 1st day ni. Tak leh komen lebey2, kita tgk dulu mcm mana ari2 mendatang.

Owh, dia tak suka orang baca magazine n paper time working hours. Time rehat boley.

Dia pun dah pesan awal2 dia x suke orang duk lepak saje2 tak cari inisiatif nak wat keje ape2.

Haaa...lagi satu lupa nak cite...

Aku masuk department PPI. Peninsular Performance Improvement. Kira macam support department ke ape ntah. Camtu lah lebey kurang. Ofis dekat level 3

Total budak BIS yang intern kat PCSB, 3 orang. semua girls. IT 2 orang kot. Total termasuk budak engine & universiti lain utk intern kali ni, lebih 30 orang.

Department aku ada 2 orang BIS termasuk aku. Tapi lain2 supervisor

Memandangkan budak intern batch lepas still ada, meja takde kosong. Ada sorang budak laki UTP gak intern department tuh. budak chemy. batch lupe plak. Jan 05 la kot.

So...

Aku & budak lagi sorang duduk dalam meeting room.

Hahaha, ko bayangkan sebesar2 bilik tuh kitorang 2 orang je yang guna.. Berdasarkan pemerhatian & agakan ahli nujum tak bertauliah (aku la tu), dalam sebulan gak baru kitorang leh dapat meja sendiri.

Tadi pun pegi setelkan segala form2. Buat pass pekerja ( which is terpaksa guna pas pelawat sebab stock pas belum sampai.) untuk dapatkan access masuk building & department.

Form untuk access internet kena hold dulu. Sebab approval manager department belum dapat. Taktaw la bila leh dapat sebab manager dah 2 minggu takde dalam ofis.

Takpe la, ada access internet pun bukan ada meja n komputer sendiri pun.

Eyh2, aku rasa tadi cam kata taknak tulis panjang2. Hahaha. Cam terpanjang la plak.

Ish, aku tengah print guideline internship. 56 pages dowh. Ink dah nyawa2 ikan ni. Kamon printer.


1 comments:

Nisha said...

wahahah..ak baru jmpe post ak nih...ari tu ingatkan ilang..x sempat publish..haha..sengal2.. i know~