Wednesday, June 03, 2009

3rd day intern : peristiwa

Orang lain time intern ada banyak masa smpai bleh berblog..

Aku?

Kenapa makin cam x sempat?

Post makin pendek.. Cerita makin kurang..

Tp takpe. walaupun update 1st & 2nd day intern takde.. Kita mulakan update dgn 3rd day intern dahulu.. Langkah bendul kejap. Tumpang lalu...

Boleh?

Tak boleh tak apa.. Kita boleh bolehkan...Hahahahantamsajalah..

Memandangkan khabar2 yg dikumpul drp org2 lain, telah dikenalpasti bahawa bulan pertama intern mmg takde keje. Bosan? Opkos... Bes? Opkos juga

Dept aku ada 4 orang intern. 2 org baru masuk (ak lah tu salah sorgnye) , 2 orang lagi nak abis dlm sebulan lebey nnti. So, mmg ramai la for not so big dept.

Owh, forget to mention. Aku & sorg lagi budak yg intern sama ngan aku..

Dapat bilik & meja besar . only for us. Besar betul.. Lebih besar daripada bilik manager & head dept.. Meja tu boleh muat 8 kerusi. meja org lain 1 kerusi je. Siyes. Sebab bilik special tu...

'Bilik Meeting'

Hhahahaha.. Meja semua penuh weyh.. Terpaksa la kitorang merempat dalam bilik tuh.. Mcm nak beku ko taw tak duduk dalam tuh lama2...

After budak intern lain keluar, maybe ( diulang, maybe) dapat meja sendiri..

huhuhu, meeting room tuh ada intranet je. nak access internet, tapi tak berjaya.

Sebab..

Password & username belum dapat lagi.

Sebab tuh la aku x leh memblog ketika waktu keje.

Owh, dept saya sempoi ( pemerhatian setakat ini). SV saya bes. Dept saya 15 orang kot. saya belum pernah jumpe manager dept. Sebab dia takde 3 minggu.

Utk Ctkay n Nisak : weyh, aku tak berjaye jd kanak2 ayu & sopan santun dowh. Baru ari ke-3, aku dah duduk bersila atas lantai. Kira2 barang...

Bulan ke-3 nanti...taktaw la ape jadi plak.


haaa...w/pun baru 3 hari.. dah ade peristiwa2 yg...erm...yang... argh, bace je lah



peristiwa 1 :
Masa 1st day, dah kena kepit dgn laluan before naik lif

note * laluan tuh cam laluan before naik LRT. kena touch card baru leh lalu. tkde card, x leh lalu..

peristiwa 1 1/2 : Masa balik pulak, sekali lagi nyaris kena kepit.. Nasib baik sempat bertindak.

peristiwa 2 : Dept aku level 3. Aku takleh lalu dekat laluan sebab belum apply card. Maka, dengan ber high heels & berbaju kurung, aku panjat tangga. Penat aii taw..

note * ak sgt despise benda yg memerlukan tenaga / apa2 menyamai senaman

peristiwa 3 : Pakgad pergi bagi access sampai pukul 5 je dekat budak2 intern (after kul 5 tak leh keluar).. Ish, org balik pun kul 5 lebey. Cmne nk g touch mende tu before kul 5?

So, 2nd day masa balik, tak leh keluar.. Seb baek pakgad ada. Dia bg kitorang access sampai kul 10 mlm. ow yeahhh...

note * Aku rasa laluan lif tuh anti aku la

peristiwa 4 : kena drive pergi & balik dari rumah ke Kerteh ( 40 minit) dengan JPJ kat sebelah (abah aku la) .. Dia nak assess aku leh drive ke x if aku sorang2...

Owh, esok aku kena g drive keje sorg2..ayah aku ade training..

peristiwa 5 : Kaki dah sakit pakai heels.. Nak pergi shopping.. Yehhhaaaa

peristiwa 6 : Sekali lagi nyaris terkepit. Tapi dekat pintu masuk yg automatik. Omaigod..

peristiwa 7 : Aku terlupa punch card balik tadi...aaaaarkkkk... dah sampai area umah baru ingat.

peristiwa 8 : Harga makanan kat sini sangat mahal. Td lauk nasi putih, kuah (takde ambik isi pun), ayam goreng & teh O ais. RM 5.. tapi tuh antara harga termurah... Ko bayangkan kalau yg termahal?

note * kena bawak stok meggi g ofis.
note * canteen ofis renovation. Setahun. bermula hari 1st ktorg daftar.. Sedih kan... T_T
note * pantry sy best..sebab takyah basuh pinggan mangkuk (sinki tkde). nnti ada pekerja dtg kemaskan...

peristiwa 9 : Hidup jadi sangat berdisiplin. Lepas balik keje, terus mandi tanpa bermalas-malasan mcm beruang. Pagi2 pun bangun tanpa dikejut berkali2. Tidur pun awal. Before pukul 1.30 pagi.. Gilalah... Berdisiplin bukan?


.:. Potong rambut lagi petang tadi after balik keje.:.

4 comments:

Kenangan Lalu said...

Bagos2, keep up the positive attitude! Teruskan berdisiplin~!

Unknown said...

hahaha.ko penah ke ayu??lallala..da kena kepit cane nak ayu ni nisha!

Anonymous said...

hahaha..ko kecik..mmla kene kepit...kesian ko..huhu...sabar3...

Nisha said...

nymq : ak mmg 'berdisiplin'..hehhehe..ko jeh taktaw

ctkay : tuh la weyh.. hilang ke'ayu'an aku..

anonymous (sapa lak ni) : uish, tau lah ak kecik dowh.. isk isk..